– Heb je overgewicht, een dikke buik en/ of diabetes type 2?
– Kies je altijd bewust voor “verantwoord” vetarm, LIGHT en dieet en val je toch niet af?
– Ben je futloos en heb je last van vage kwalen?
– Lukt het je maar niet om af te vallen?
– Heb je vaak honger of trek?
– Heb je darmklachten of problemen met je stoelgang?

Ga dan ook afvallen door minder koolhydraten en meer vet te eten en volg de Grip op Koolhydraten methode! In 2004 heeft Yvonne Lemmers de basis gelegd voor het koolhydraatbeperkte voedingsprogramma Grip Op Koolhydraten (GOK). Het is geen dieet, maar een nieuwe levenswijze waarbij lekker en gevarieerd eten centraal staat!

De GOK methode is ” anders dan anders” omdat er een dagelijks koolhydraatuurtje op het menu staat. 23 uur per dag eet je vrijwel geen koolhydraten, maar 1 maaltijd per dag mag je gewoon met de pot mee eten.

In september 2015 heb ik de bijscholing bij Yvonne gevolgd en lid van het Grip Op Koolhydraten (GOK)

De eetwijze bestaat uit 2 fases:

FASE 1: OPGEWICHT KOMEN

Het is een biologische wet dat je van koolhydraten honger krijgt. Je hebt de neiging om daardoor te ” over-eten” en de overtollige koolhydraten worden vervolgens heel slim aal vetten opgeslagen in het lijf. Daar komt bij dat door het hoge insulinegehalte je lijf moeilijk in staat is om bij zijn eigen vetreserves te komen. Je lijf blíjft dan vragen om koolhydraten. Dat maakt je hongerig, lui en futloos. Daar kun je met geen wilskracht tegen op.

Met Grip op Koolhydraten heb je daar geen last van.
Dat voelt voor velen als een bevrijding. Van eetlust naar eetRUST

Je lijf komt in de vetverbranding en kan ten alle tijden energie putten uit zijn eigen vetvoorraden. Dat maakt het verschil en dat voel je! Met als resultaat dat je als vanzelf minder eet, meer zin hebt in bewegen en energiek je ideale streefmaat kunt behalen. Wellicht biedt Grip op Koolhydraten ook voor jou dé oplossing.

FASE 2 = OP GEWICHT BLIJVEN

In het basisboek van Grip op Koolhydraten worden de 5 strategieën van fase 2 uitgelegd. Bepaal zelf waar je je in kunt vinden. Val nooit meer terug naar een koolhydraatrijk vetarm light eetpatroon want de kans is groot dat je dan weer in de vicieuze cirkel van honger en overeten komt. Je voelt het gelijk weer aan je lijf en je verminderde energie. Mocht je toch een paar kilo aankomen kan je weer terugvallen op fase 1 van GOK, want het koolhydraatbeperkte kunstje werkt iedere keer weer!

Deel →

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *